zaterdag 2 september 2023

ZWART GAT inspired by JANNA vs-astrofysicus

onze GOUDEN telescoop die tot bijna het begin

reikt. kijkt in ROOD licht en schouwt herinneringen

verder niets. wat er ooit was lijkt

verdwenen.

ook ik kijk tot honderd jaar terug in mijn 

DUISTERNIS. vind wat nog is gebleven.

wegen. gebouwen. gelaten van bloedverwanten.

dierbaren. vlekken van licht en donker.

BEGRAAFPLAATSEN.

is wat telescopen terughalen nog herkenbaar. zoals

het dagelijkse is voor mij. starend door mijn kijkers

huiver ik om alles wat gestorven is

in biljoenen jaren.

HEBBEN VENUS EN MARS IETS

VERNIETIGENDS GEDAAN MET ELKAAR. HEBBEN JIJ

EN IK HONDERDEN SOORTEN UITGEROEID. 

ik mis de bedrijvigheid van het soort dat mij eigen is en

bevries bij nog meer vlakken die zijn als

schaduwplaatsen.

littekens in het weefsel van ruimte

tijd. alsof slechts daar.

waar licht geen toegang vindt.

het UNIVERSUM hongerig wacht

op jou. mij...

ASTRIDHROEMER


Geen opmerkingen:

Een reactie posten